12 October 2010

Merajuk Punye Cerita

Ini kisah dunia bercinta.haha.xjgak.dunia ape2 je la..yela.MERAJUK.semua org mesti dh biase lalui bende nie,
Hurm…bagi pendapat sy la kn, tak perlu la kita nk merajuk lama-lama. Bukannya kita dapat apa-apa pun nanti. Lagi bertambah sedih dan tak happy ada la. :( Even kalau kita merajuk lama-lama pun, tak takut ke nanti kalau si buah hati kita tu fed-up dan pergi kepada orang lain? Nanti kita juga yang rugi tau…
Sy cakap macam ni pun bukannya nk katakan tak boleh langsung kalau nk merajuk. Tetapi, biarlah berpada-pada. Cuba kita buangkn sedikit sikap ego kita itu. :wink: Cuba berikan sedikit ruang dalam hati kita untuk memaafkan kesilapan si dia. Cuba berikan sedikit hati kita utk menerima kata-kata maaf dari si dia. Lagi pun, mungkin kesilapan yang dilakukan bukan disengajakan ataupun si dia hanya bergurau-gurau saja.
Tetapi, bagaimana untuk berhenti merajuk? Ha…itu terpulang kepada diri masing-masing. :-) Ader sesetengah orang, dia merajuk mengada-ngada. Yang merajuk mengada-ngada macam ni yang sy tak suke ni. Sikit-sikit nak merajuk. Sikit-sikit nak merajuk. Even kesilapan yang simple pun nk merajuk. :x Sebagai contoh, terlupa kejutkan dia dari tidur. Padahal, bukanlah lambat mana pun. Just terlewat kejut 15 minit je. Tu pun boleh jadi point. Kalau merajuk mengada-ngada macam ini selalunya diri sendiri yang akan rugi dan diri sendiri juga yang terpaksa pujuk sendiri.
fikir-fikirkanlah.. =.=